Yükseköğretimde kalite güvencesine yönelik öğretimde kalite sürecimiz; planların entegrasyonunda sistematik ve adım adım süreçlerin kurumsal politika ve strateji olarak geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Kalite süreçlerimizin odak noktası; öğrencinin öğrenmesi, süreçlere katılımı ve öğrencinin öğrenmesini etkileyen temel eğitim süreçleri ve koşullarına odaklanan kalite güvence uygulamasıdır.
Doktora ve Yüksek Lisans eğitim programları örneğinde, topluma hizmet uygulamalarında ve uluslararasılaşma çalışmaları başlıklarında kalite yönetim planlarının uygulanması ile programların akreditasyonu hedeflenmektedir.
Kalite izleme süreçlerimiz: kalite güvencesinin, kalite güvence faaliyetlerinin odak noktası; bu tür faaliyetlerin amaçlarını raporlama ve takip faaliyetleridir.
“Öğrenci katılımı” tanımı, öğrencilerin yapması gereken rollere atıfta bulunarak dört unsuru içerir. Teşvik etmek (güç), bilgi ve beceriler ve ödüller. Bu dört kategori öğrencilerin herhangi bir yönüyle ilgili duygularını veya görüşlerini ifade etmeyi seçtikleri şekillerdir. Öğrenci katılımını bu süreçte öğrencilerin kendileriyle ilgili ifade ettikleri görüşleri dinlemek ve bunlara değer vermek olarak tanımlayabiliriz. Kalite sürecinde öğrenci katılımı öğrenme deneyimlerini; öğrenci görüşlerinin bir konumda olan kişilere iletilmesi, değişikliği etkilemek ve öğrencilere öğretimin değerlendirilmesinde onları şekillendirmede veya değiştirmede daha aktif bir rol almaları için güçlendirir.
Prof. Dr. Tuba GÜLTEKİN (Başkan) Dr. Öğr. Üyesi Esra USLU (Üye) Prof. Dr. Banu ÖZEVİN (Üye) Elçin CAN (Üye) Hakan ERKAN (Üye) Melek Berrin BÖREKÇİ (Üye) Kenan ÖZEN (Öğrenci Temsilcisi)
Kıymet Dirican (Doktora Öğrencisi) Kenan ÖZEN (Yüksek Lisans Öğrencisi) Esra MOLLAOĞLU (Yüksek Lisans Öğrencisi) Naime Nur ACAR (Yüksek Lisans Öğrencisi)
PLANLAMA UYGULAMA KONTROL ÖNLEM
BİRİM/BÖLÜM ADI
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ
PUKÖ ÇALIŞMASININ ADI
ÖĞRENCİ MERKEZLİ PUKÖ ÇALIŞMASI
PUKÖ NO
01 NO-2022
PUKÖ BAŞLANGIÇ TARİHİ
01/01/2022 (İLK 6 AY BAŞLANGIÇ)-01/07/2022 (SON 6 AY)
PUKÖ BİTİŞ TARİHİ
30/06/2022 (İLK 6 AY BİTİŞ)- -31/12/2022 (SON 6 AY BİTİŞ)
Enstitümüz bünyesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin akademik ve idari faaliyetlere katılımı etkin bir şekilde devam etmektedir. Kalite güvencesi kapsamında “öğrenci katılımı” konusuna yönelik çalışmalar resmi kanallarımızda mevcuttur. 2020/2021 Yılı Öğrenci Memnuniyet sonuçları kapsamında soru grupları incelendiğinde iyileştirmeye açık alanlar tespit edilmiştir. Söz konusu alanlar “sunulan hizmetler” ve “tavsiye durumu “olduğu görülmektedir. Yine ilgili anket sonuçları kapsamında kurum içi fırsat oluşturabilecek alanlar bulunmaktadır. İlgili alanlar “altyapı olanakları”, “eğitim ve kariyer gelişimine yönelik hizmetler”, “genel tutum ve genel görüş”, “öğrenci ile iletişim” soru grupları olduğu bulgulanmıştır. Kurumun güçlü yanları alanında ise “uzaktan eğitim” soru grubu en yüksek ortalama değere sahiptir. Gruplar incelendiğinde iyileştirmeye açık alanlardan başlayarak, kurum içi fırsat oluşturabilecek alanlar ve kurumun güçlü yönlerinin ortalama değerinin korunması esası gözetilecektir. Planlama kapsamında; YÖK Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları Faaliyet Göstergeleri, DEÜ Kalite Koordinatörlüğü, Engelsiz DEÜ Koordinatörlüğü, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, YÖKAK, YÖKAK Öğrenci Komisyonu iç ve dış paydaşlarımızla yapılan ve sürdürülecek çalışmaların değerlendirilmesi ve oluşturulan nihai çıktıların uygulanması ve kalite süreçlerinin içselleştirilmesi hedeflenmektedir. Araştırma Üniversitesi olarak lisansüstü eğitimin önemi göz önüne alındığında yıl içerisinde iki kez gelinen süreç gözden geçirilecektir. İlk altı ay sonunda yapılan ulusal, uluslararası faaliyet ve akademik çalışmalardan, ilgili alanlardaki birimlerden tanıtım, bilgilendirme ve sürece dahil etme hususlarında öğrenciler bilfiil rol alacaklardır. Özellikle “sunulan hizmetler” ve “tavsiye durumu” başlıklarına yoğunlaşarak tespit edilen hususlar değerlendirilecektir.
Sorumlu Bilgileri
Öğrenci İşleri-Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Planlama Tarihi
09/03/2022
Planlama Bitiş Tarihi
23/03/2022-31/06/2022
Uygulama içeriği iki aylık dönemler halinde yapılacaktır. İyileştirmeye açık alanlar soru grubunda yer alan “sunulan hizmetler” ve “tavsiye durumu” başlıklarına yönelik birimler arası çalışmalar (Kütüphane, Debis Hizmetleri, Kariyer Fırsatları vb.) ilk altı aylık dönemde gerçekleştirilecektir. İkinci altı aylık dönemde ise birimler arası tanıtım ve bilgilendirmenin kapsamı genişletilerek öğrenci odaklı moderatörlük ve tespit edilen ilk periyot dönütlerine istinaden uygulamalar yapılacaktır. Süreç içerisinde hibrit bilgilendirmelere devam edilecektir. Birim Kalite Komisyonu, Enstitü ilgili birimleri etkin rol alacaktır.
Sorumlu Bilgileri
Öğrenci İşleri-Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Uygulama başlangıç tarihi
09/03/2022-30/06/2022
Uygulama Bitiş Tarihi
31/06/2022-31/12/2022
Yıl içerisinde öğrencilerin akademik ve idari katılımlarını artırmak ve düzenlenen çalışmalarda aktif olması kontrol mekanizmasının önemli bir parçası olacaktır. Enstitü üst yönetimi süreç gözlem ve aşamalarının izlemesini yürütmekle sorumludur. Kontroller ilk altı ay ve ikinci altı aylık dönemler sonunda yapılacaktır.
Sorumlu Bilgileri
Öğrenci İşleri-Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Kontrol Başlangıç Tarihi
09/03/2022-30/06/2022
Kontrol Bitiş Tarihi
31/06/2022-31/12/2022
Birincil önlem yapılan çalışmaların takibi ve geri bildirimlere yönelik olarak yapılacaktır. Kapsanan grubun öğrenci odaklı olması gözetilecektir. Beklenen iyileşme sonucunda tüm soru gruplarında kurumun güçlü yönlerinin artırılması ve Üniversite ortalamasına katkı sunması beklenmektedir. Lisansüstü düzeyde sağlanan yeterliliklerin şeffaflık çerçevesinde yapılarak, kalite güvence sisteminin pekiştirilmesinin yanında araştırma, topluma hizmet, ve yönetim sistemi bileşenlerini de kapsayacak çalışmalar gerçekleştirilecektir.
Sorumlu Bilgileri
Öğrenci İşleri-Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Önlem Başlangıç Tarihi
09/03/2022-30/06/2022
Önlem İzleme Bitiş Tarihi
15/06/2022-15/12/2022
PLANLAMA “çalışma arkadaşları”, “finansal olanaklar/ ücret” ve “gelişme ve yükselme olanakları” başlıklarıdır. Gruplar incelendiğinde iyileştirmeye açık alanlardan başlayarak, kurum içi fırsat oluşturabilecek alanlar ve kurumun güçlü yönlerinin ortalama değerinin korunması esası gözetilecektir. Planlama kapsamında; YÖK Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları Faaliyet Göstergeleri, DEÜ Kalite Koordinatörlüğü, Engelsiz DEÜ Koordinatörlüğü, Personel Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, YÖKAK, YÖKAK Öğrenci Komisyonu iç ve dış paydaşlarımızla yapılan ve sürdürülecek çalışmaların değerlendirilmesi ve oluşturulan nihai çıktıların uygulanması ve kalite süreçlerinin içselleştirilmesi hedeflenmektedir. Araştırma Üniversitesi olarak nitelikli idari personelin önemi göz önüne alındığında yıl içerisinde iki kez gelinen süreç gözden geçirilecektir. İlk altı ay sonunda yapılan bütün çalışmalar Birim Kalite Komisyonu tarafından değerlendirilecektir. UYGULAMA KONTROL ÖNLEM
BİRİM/BÖLÜM ADI
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ
PUKÖ ÇALIŞMASININ ADI
İDARİ PERSONEL PUKÖ ÇALIŞMASI
PUKÖ NO
02 NO-2022
PUKÖ BAŞLANGIÇ TARİHİ
01/01/2022 (İLK 6 AY BAŞLANGIÇ)-01/07/2022 (SON 6 AY)
PUKÖ BİTİŞ TARİHİ
30/06/2022 (İLK 6 AY BİTİŞ)- -31/12/2022 (SON 6 AY BİTİŞ)
Enstitümüz idari personelinin kalite süreç ve mekanizmalarındaki etkin katılımının sağlanması oldukça önemlidir. Kalite güvencesi kapsamında gerçekleştirilecek tüm çalışmalarda idari personel, akademik personel ve öğrencilerin Üniversite kalite politikalar ile birlikte yürütülmesi ve uygulanması esastır. Kalite güvencesi kültürünün yaygınlaştırılması, idari personelin yönetimsel konularda kalite süreçlerini sahiplenmesi ve temel görevlerinden birisi olarak görmesi, tüm faaliyetlerin planlanması, plana uygun olarak uygulanması, uygulama neticelerinin görülmesi için ölçme işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve ölçme neticelerine göre geliştirilmesi gereken alanların tespit edilerek geliştirme çalışmalarının gerçekleştirilmesi, Üniversite içindeki tüm süreçlerin ilkeler ve görev tanımlarının yazılı hale getirilmesi ve yazıldığı gibi uygulanması başlılarında planlamalar hedeflenmektedir. Birim Kalite Komisyonlarında görev alan idari personelin eğitim ve gelişimi, süreçlerdeki desteği birim başarısını doğrudan etkilemektedir. 2021 Yılı İdari Personel Memnuniyet sonuçları kapsamında soru grupları incelendiğinde kurumumuzun güçlü yönlerinin “iç ve dış paydaşlarla iletişim” , “kurum kültürü” ve “genel memnuniyet” olduğu görülmektedir. Yine ilgili ankette kurum içi fırsat oluşturabilecek alanlar bulunmaktadır. İlgili alanlar “bağlı olduğunuz idari birim yönetimi”, diğer altyapı olanakları ve destek hizmetleri” soru gruplarıdır. İyileştirmeye açık alanlar ise
Sorumlu Bilgileri
Personel İşleri-Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Planlama Tarihi
09/03/2022
Planlama Bitiş Tarihi
23/03/2022-31/06/2022
Uygulama içeriği iki aylık dönemler halinde yapılacaktır. İyileştirmeye açık alanlar soru grubunda yer alan “çalışma arkadaşları”, finansal olanaklar/ücret” “gelişim ve yükselme olanakları” başlıklarına yönelik birimler arası çalışmalar (Personel Daire Başkanlığı, SGDB vb.) ilk altı aylık dönemde gerçekleştirilecektir. İkinci altı aylık dönemde ise birimler arası çalışmaların kapsamı genişletilerek, tespit edilen ilk periyot dönütlerine istinaden uygulamalar yapılacaktır. Süreç içerisinde hibrit bilgilendirmelere devam edilecektir. Birim Kalite Komisyonu, Enstitü ilgili birimleri etkin rol alacaktır.
Sorumlu Bilgileri
Personel İşleri -Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Uygulama başlangıç tarihi
09/03/2022-30/06/2022
Uygulama Bitiş Tarihi
31/06/2022-31/12/2022
Yıl içerisinde idari personelin katılımlarını artırmak ve düzenlenen çalışmalarda aktif olması kontrol mekanizmasının önemli bir parçası olacaktır. Enstitü üst yönetimi süreç gözlem ve aşamalarının izlemesini yürütmekle sorumludur. Kontroller ilk altı ay ve ikinci altı aylık dönemler sonunda yapılacaktır.
Sorumlu Bilgileri
Personel İşleri -Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Kontrol Başlangıç Tarihi
09/03/2022-30/06/2022
Kontrol Bitiş Tarihi
31/06/2022-31/12/2022
Birincil önlem yapılan çalışmaların takibi ve geri bildirimlere yönelik olarak yapılacaktır. Kapsanan grubun personel odaklı olması gözetilecektir. Beklenen iyileşme sonucunda tüm soru gruplarında kurumun güçlü yönlerinin artırılması ve Üniversite ortalamasına katkı sunması beklenmektedir. Tüm çalışmalar şeffaflık çerçevesinde yapılarak, kalite güvence sisteminin pekiştirilmesinin yanında araştırma, topluma hizmet ve yönetim sistemi bileşenlerini de kapsayacak çalışmalar gerçekleştirilecektir.
Sorumlu Bilgileri
Personel İşleri -Enstitü Üst Yönetimi
İmza
Önlem Başlangıç Tarihi
09/03/2022-30/06/2022
Önlem İzleme Bitiş Tarihi
15/06/2022-15/12/2022
Prof.Dr. Fatma Ebru İKİZ
Dokuz Eylül Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü
Dokuz Eylül Üniversitesi Stratejik Planı (2021-2025)
Dokuz Eylül Üniversitesi 2021 Mali Yılı Performans Programı