Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans Prof.Dr. Çınla ŞEKER – Anabilim Dalı Başkanı V. Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı Lisansüstü öğrencileri ilgili alandan farklı mesleklerden gelmektedir. Öğrencilerin çok disiplinli etkileşimi, öğrencilerimize akademik ve profesyonel kapsamlarını genişletmeleri için önemli bir öğrenme fırsatı sağlamaktadır. Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans Programı öğrencilerin teorik kavramları pratikle bütünleştirmelerine yardımcı olmaya vurgu yapar. Ders programımız Aile Eğitimi ve Danışmanlığı ile ilgili temel teorilerin ve bilgilerin edinilmesine odaklanır ve aynı zamanda edinilen bilgilerin farklı ortamlarda uygulanmasına odaklanmaktadır. Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans Programında aile eğitimi ve aile danışmanlığı konularında farklı uzmanlık alanlarına uzman ve tanınmış öğretim elemanları tarafından derslerimiz yürütülmektedir. Öğretim üyelerimiz deneyimsel öğrenme, küçük grup tartışmaları, canlı gösteriler, gözlemler ve çeşitli sunumlar dâhil olmak üzere farklı öğretim yöntemlerini kullanmaktadır. Lisansüstü öğreniminiz sürecinde başarılar dilerim. Sevgi ve saygılarımızla, Prof. Dr. Tuba GÜLTEKİN Anabilim Dalı Başkanı V. Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı, lisansüstü çalışmaların sürdürülmesi, mesleki bilgi ve yeterliliklerin ilerletmelerine katkı sağlamaktadır. Aile Eğitimi ve Danışmanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramları bilen, olgu ve kavramlar arasında ilişki kuran, geliştirip ve uygulayan, aile eğitimi ve danışmanlığı ile ilgili eğitimlerin programları, stratejileri, yöntem ve teknikleri, değerlendirilmesi hakkında bilgileri özümsemiş, eğitimlerin programları, stratejileri, yöntem ve teknikleri uygulayan, kendi dilinde ve bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile işbirliği yapan, alanının geliştirilmesine doğrudan bilimsel araştırmalar yolu ile katkı sağlarken kendini bireysel olarak geliştiren akademisyen, danışman ve araştırmacılar yetiştirmek temel hedefimizdir. Sevgili Adaylar, araştırma ve yayın sürecimizde sizlerle birlikte önemli çalışmalarda bir arada olacağımız programımıza sizleri bekliyoruz. Lisansüstü Eğitimde Anabilim Dalımızı tercih eden bütün adaylara başarılar dilerim. Sevgi ve saygılarımızla, Prof. Dr. Tuba GÜLTEKİN Anabilim Dalı Başkanı V.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Prof.Dr. Ercan AKPINAR – Anabilim Dalı Başkanı Değerli aday öğrencilerimiz, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı lisansüstü programları sizleri bekliyor. Anabilim dalımızda “Eğitim Teknolojileri Doktora” ve “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans” programlarına öğrenci kabul edilmektedir. Anabilim dalımız öğretim üyeleri tarafından ulusal (TÜBİTAK, BAP) ve uluslararası (Avrupa Birliği-#Educode, #EDigiLit #P2D #Empowerdigiteach) projeler, etkinlikler, seminerler, konferanslar düzenlenmekte ve yürütülmektedir. Siz değerli öğrencilerimizle AR-GE kültürü ve akademik kariyer yolculuğunda birlikte çalışmaktan büyük bir mutluluk duyacağız. Anabilim dalı ve programlarımız Buca Eğitim Fakültesi Hasan Ali Yücel Binası’nda yer almakta olup, 1 derslik, 4 bilgisayar laboratuvarına sahiptir. Laboratuvarlarda akıllı tahta, bilgisayar, projeksiyon gibi donanımlar yer almaktadır. Program öğrencilerimizin güncel teknoloji destekli proje ve tez süreçlerinde yararlanabilecekleri Öğretim Teknolojileri Araştırma ve Geliştirme Laboratuvarı bulunmaktadır. Bu laboratuvarda 3D yazıcılar, 3D tarayıcı, robotik setleri, hologram cihazı, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojileri bulunmaktadır. Bu bağlamda anabilim dalımız siz değerli adaylarımızın akademik ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek gerekli altyapı ve güçlü akademik kadroya sahiptir. Lisansüstü sınavlarınızda başarılar dileriz. Değerli aday öğrencilerimiz, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı lisansüstü programları sizleri bekliyor. Anabilim dalımızda “Eğitim Teknolojileri Doktora” ve “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans” programlarına öğrenci kabul edilmektedir. Anabilim dalımız öğretim üyeleri tarafından ulusal (TÜBİTAK, BAP) ve uluslararası (Avrupa Birliği-#Educode, #EDigiLit #P2D #Empowerdigiteach) projeler, etkinlikler, seminerler, konferanslar düzenlenmekte ve yürütülmektedir. Siz değerli öğrencilerimizle AR-GE kültürü ve akademik kariyer yolculuğunda birlikte çalışmaktan büyük bir mutluluk duyacağız. Anabilim dalı ve programlarımız Buca Eğitim Fakültesi Hasan Ali Yücel Binası’nda yer almakta olup, 1 derslik, 4 bilgisayar laboratuvarına sahiptir. Laboratuvarlarda akıllı tahta, bilgisayar, projeksiyon gibi donanımlar yer almaktadır. Program öğrencilerimizin güncel teknoloji destekli proje ve tez süreçlerinde yararlanabilecekleri Öğretim Teknolojileri Araştırma ve Geliştirme Laboratuvarı bulunmaktadır. Bu laboratuvarda 3D yazıcılar, 3D tarayıcı, robotik setleri, hologram cihazı, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojileri bulunmaktadır. Bu bağlamda anabilim dalımız siz değerli adaylarımızın akademik ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek gerekli altyapı ve güçlü akademik kadroya sahiptir. Lisansüstü sınavlarınızda başarılar dileriz.
Prof.Dr. Tuba GÜLTEKİN – Anabilim Dalı Başkanı V. Çevre Eğitimi Anabilim Dalı Çevre Eğitimi Yüksek Lisans Programı Lisansüstü öğrencileri ilgili alandan farklı mesleklerden gelmektedir. Öğrencilerin çevre sorunlarını keşfetmelerine, çevreyi iyileştirmede disiplinlerarası etkileşimle, öğrencilerimize akademik ve profesyonel kapsamlarını genişletmeleri için önemli bir öğrenme fırsatı sağlamaktadır. Çevre Eğitimi Yüksek Lisans Programı öğrencilerin teorik kavramları pratikle bütünleştirmelerine yardımcı olmaya vurgu yapar. Ders programımız Çevre Eğitimi ile ilgili temel teorilerin ve bilgilerin edinilmesine ve aynı zamanda edinilen bilgilerin farklı ortamlarda uygulanmasına odaklanmaktadır. Çevre Eğitimi konularında farklı uzmanlık alanlarına uzman ve tanınmış öğretim elemanları tarafından derslerimiz yürütülmektedir. Öğretim üyelerimiz deneyimsel öğrenme, küçük grup tartışmaları, canlı gösteriler, gözlemler ve çeşitli sunumlar dâhil olmak üzere farklı öğretim yöntemlerini kullanmaktadır. Lisansüstü öğreniminiz sürecinde başarılar dilerim. Sevgi ve selamlarımla. Prof. Dr. Tuba GÜLTEKİN Anabilim Dalı Başkanı V. Çevre Eğitim Programı, eğitim programlarının ve materyallerinin geliştirilmesinden sorumludur. Programın temel amacı çevre eğitimi kaynaklarını yaymak ve bu kaynakların nasıl uygulayacakları konusunda eğitmek. Programımızda hava kalitesi, toprağın korunması, su kalitesi ve genel çevre sorunlarıyla ilgili temalar mevcuttur. Çevresel sorunların insani boyutlarını dikkate alarak çözümlerin ortaya çıkarılmasına ve uygulanmasına yardımcı olmak için çevresel bilgi ve yönetim arasında köprü kurabilecek akademisyen ve araştırmacılar yetiştirmek temel hedefimizdir. Sevgili Adaylar, ekolojik açıdan sürdürülebilir ve sosyal açıdan araştırma ve yayın sürecimizde sizlerle birlikte önemli çalışmalarda bir arada olacağımız programımıza sizleri bekliyoruz. Lisansüstü Eğitimde Anabilim Dalımızı tercih eden bütün adaylara başarılar dilerim. Sevgi ve selamlarımızla… Prof. Dr. Tuba GÜLTEKİN Anabilim Dalı Başkanı V.
Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı Prof.Dr. Diğdem Müge SİYEZ – Anabilim Dalı Başkanı Kariyerinizde yeni bir başlangıç yaparak Eğitim Bilimleri Anabilim Dalımızın tezli / tezsiz yüksek lisans programları ile doktora programlarına kaydolan sevgili öğrencilerimiz hepiniz anabilim dalımıza hoş geldiniz. Toplum 5.0 felsefesi ile teknolojinin insanlığın refahını artırmak için kullanıldığı, insana odaklı bir toplum modelinin benimsendiği bu çağda, teknolojik ilerlemenin yanı sıra insani değerlerin ve sosyal adaletin de öne çıktığı bir geleceğe doğru ilerlerken eğitimin önemi de giderek daha fazla artmaktadır. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalımızdaki lisansüstü programlarımızda eğitimin geleceği şekillendirmedeki öneminin farkında olarak Eğitim Yönetimi, Eğitim Programları ve Öğretim ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bilim dallarımızda kendi programlarının vizyon ve misyonu doğrultusunda lisansüstü öğrencilerini yetiştirmektedir. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı akademik kadromuz, ulusal ve uluslararası alanda tanınmış araştırmacılar ve uygulayıcılar olup, size en son eğitim trendlerini ve en iyi uygulamaları sunmak için buradadır. Eğitim öğretim yılınızda başarılar dilerim. Saygılarımla. Prof.Dr.Diğdem M. Siyez Eğitim Bilimler Anabilim Dalı Başkanı Sevgili Aday Öğrenciler, Toplum 5.0 felsefesi ile teknolojinin insanlığın refahını artırmak için kullanıldığı, insana odaklı bir toplum modelinin benimsendiği bu çağda, teknolojik ilerlemenin yanı sıra insani değerlerin ve sosyal adaletin de öne çıktığı bir geleceğe doğru ilerlerken eğitimin önemi de giderek daha fazla artmaktadır. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı’nda Eğitim Yönetimi, Eğitim Programları ve Öğretim ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bilim dallarında yürütülen yüksek lisans ve doktora programlarımız, sadece bilgiye ulaşmanızı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda sizi bu bilgiyi yaratıcı ve yenilikçi bir şekilde kullanmaya teşvik eder. Akademik kadromuz, ulusal ve uluslararası alanda tanınmış araştırmacılar ve uygulayıcılar olup, size en son eğitim trendlerini ve en iyi uygulamaları sunmak için buradadır. Sizde bu yolda ilerlemek eğitim bilimlerinin farklı dallarında uzmanlık kazanarak Toplum 5.0 felsefesinin inşasında görev almak ve eğitim alanında fark yaratmak istiyorsanız, doğru yerdesiniz! Haydi, geleceğe birlikte yürüyelim! Saygılarımla. Prof.Dr.Diğdem M. Siyez Eğitim Bilimler Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Tuba GÜLTEKİN – Anabilim Dalı Başkanı Resim Öğretmenliği Lisansüstü Programımız bilgi, beceri ve yetkinlikleri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öncelikli hedefimiz küresel dünyadaki gelişmeleri kavrayabilmek için analiz, öngörü, açık görüş ve sentez yeteneği kazandırma ve bilişim sistemlerini verimli biçimde kullanabilecek donanımda olunmasını sağlamaktır. Global akademik standartlara uygun eğitim içeriğiyle güncel metodolojilere hâkim inovatif ve ileri görüşlü akademisyenler yetiştirmek ve öğrencilerin bilgilerini derinleştirmeleri ve becerilerini geliştirmeleri eğitim programımızla olanak sağlanmaktadır. Ayrıca sanatçı, eser, toplum ve sanatın alındığı bağlam arasındaki teorik ve pratik bağlantıların anlaşılmasını teşvik etmek önemli hedeflerimiz arasındadır. Müzik Öğretmenliği Lisansüstü Programımız müzik alanı ile ilgili kavramları, bilgi ve becerileri edinmiş; müzik öğretim yöntem ve tekniklerini bilen; ulusal ve uluslararası müzik kültürlerini tanıyan; toplumsal sorumluluk bilincine sahip; akademik gelişime açık örnek bir müzik öğretmeni yetiştirmek hedefimizdir. Araştırma eğitimine odaklanılan sanatsal disiplinlerin eğitiminde projeler aracılığıyla ve sanat yoluyla araştırmaya ilgi gösterilmesi, stratejileri, yöntem ve teknikleri uygulayan, kendi dilinde ve bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve alanının geliştirilmesine doğrudan bilimsel araştırmalar yolu ile katkı sağlarken kendini bireysel olarak geliştiren akademisyen, danışman ve araştırmacılar yetiştirmek temel hedefimizdir. Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Programında farklı uzmanlık alanlarına uzman ve tanınmış öğretim elemanları tarafından derslerimiz yürütülmektedir. Öğretim üyelerimiz deneyimsel öğrenme, küçük grup tartışmaları, canlı gösteriler, gözlemler ve çeşitli sunumlar dâhil olmak üzere farklı öğretim yöntemlerini kullanmaktadır. Lisansüstü öğreniminiz sürecinde başarılar dilerim. Sevgi ve selamlarımızla… Prof. Dr. Tuba GÜLTEKİN Anabilim Dalı Başkanı Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Lisansüstü Programlarında eğitim programlarının ve materyallerinin geliştirilmesinden sorumludur. Temel amacımız lisansüstü öğrencilerimizin sanat eğitimi uygulamalarını geliştirmek, kariyerlerini ilerletmek ve sanatsal ifadenin gücüyle öğrencilerimize yaşam boyu öğrenmelerine katkı sağlamaktır. Resim öğretmenliği programımızın temel amacı öğrencilerimize destekleyici, uygulamalı, süreç odaklı eğitim programımızda sanat teorisi ve disiplinlerarası anlatımları geliştirme, multimedya teknolojileri, sanat tarihi, sanat eğitimi tarihi ve atölye uygulamaları teorik kavramları pratikle bütünleştirmelerine yardımcı olmaya vurgu yapar. Müzik Eğitimi alanında koro ve enstrümantal öğretim/şeflik, çocuklar için müzik ve diğer birçok müzikal ve eğitimsel çalışma alanımız bulunmaktadır. Müzik öğretmenliği programımız ile lisansüstü öğrencilerimizi kendilerini müzik ve pedagoji alanında ileri düzey çalışmalara yön veren disiplinlerarası derslerle akademisyen ve araştırmacılar yetiştirmek temel hedefimizdir. Sevgili Adaylar, araştırma ve yayın sürecimizde sizlerle birlikte önemli çalışmalarda bir arada olacağımız programımıza sizleri bekliyoruz. Lisansüstü Eğitimde Anabilim Dalımızı tercih eden bütün adaylara başarılar dilerim. Sevgi ve selamlarımızla… Prof. Dr. Tuba GÜLTEKİN Anabilim Dalı Başkanı
Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı Prof.Dr. Mustafa EROL – Anabilim Dalı Başkanı Sevgili Öğrenciler, Toplumların refahı, gelişmesi ve mutluluğu büyük ölçüde eğitim sistemindeki başarılara bağlıdır. Eğitim sistemimize her yıl dahil olan öğretmenlerimizin daha donanımlı olarak yetiştirilmesi, ortaya çıkan bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanabilmesi bu noktada hayati önem taşımaktadır. Matematik ve Fen Bilimler Eğitimi anabilim dalımız bünyesinde, Matematik Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans ve Doktora programları bulunmaktadır. Yürütülmekte olan Yüksek Lisans ve Doktora programlarımız sadece bilgi düzeyinizi önemli ölçüde yükseltmekle kalmaz, bilgiye ulaşma ve bilgiyi yaratıcı ve yenilikçi bir şekilde kullanma yollarını da öğretir. Akademik kadromuz, ulusal ve uluslararası alanda tecrübeli ve tanınmış akademisyenlerden oluşmakta olup, sizlere en son eğitim trendlerini ve en iyi uygulamaları öğretmek için buradadırlar. Sizler de akademik anlamda ilerlemek ve kendinizi geliştirmek istiyorsanız, sizlerle birlikte yol almaktan mutluluk duyarız. Prof. Dr. Mustafa EROL Matematik ve Fen Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Safiye Sunay YILDIRIM DOĞRU – Anabilim Dalı Başkanı Özel Eğitim Anabilim Dalı Hakkında Üniversitemizin Özel Eğitim Anabilim Dalı, eğitimde fırsat eşitliği ve bireysel gelişim için öncü bir rol oynamaktadır. Öğrencilere bireysel ihtiyaçlarına uygun eğitim imkanları sunarak, özel gereksinimleri olan bireylerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmayı hedeflemektedir. Özel eğitim alanında yüksek lisans ve doktora düzeyinde iki önemli program sunmaktadır. Programlarımız: Özel Eğitim Yüksek Lisans Programı: Özel eğitim alanında uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için kapsamlı bir yüksek lisans programıdır. Program, öğrencilere hem teorik hem de pratik beceriler kazandırarak, özel gereksinimli bireylerle etkili bir şekilde çalışmalarını sağlar. Özel Eğitim Doktora Programı: Özel eğitimde araştırma yapmak ve alanın gelişimine katkıda bulunmak isteyen öğrencilere yöneliktir. Program, öğrencilere araştırma becerileri, liderlik yetkinlikleri ve öğretim becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Akademik Kadro: Özel Eğitim Bölümü içerisinde Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı, Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı olmak üzere iki anabilim dalı mevcuttur. Bölümümüzde özel eğitim alanında uzmanlaşmış deneyimli bir akademik kadro bulunmaktadır. Kadromuz üç profesör, dört doçent ve bir doktor öğretim üyesi, bir öğretim görevlisi ve dört araştırma görevlisi ile öğrencilerin eğitim ve araştırma süreçlerinde rehberlik etmektedir. Bu deneyimli akademisyenler, öğrencilere geniş bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi ve rehberlik sunmaktadır. Özel Eğitim Anabilim Dalı olarak, eğitimde eşitlik ve adaletin önemini vurguluyor ve özel gereksinimli bireylerin topluma katılımını destekleyen bir ortam oluşturmayı amaçlıyoruz. Programlarımız, öğrencilere nitelikli bir eğitim ve araştırma deneyimi sunmak için sürekli olarak güncellenmektedir. Eğer siz de özel eğitim alanında uzmanlaşmak ve alanın geleceğine katkıda bulunmak istiyorsanız, Özel Eğitim Anabilim Dalı’mıza katılmaktan mutluluk duyacağız. Detaylı bilgi ve başvuru süreci için lütfen Eğitim Bilimleri Enstitüsü ve Buca Eğitim Fakültesi Dekanlığı ile iletişime geçiniz.
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Prof.Dr. Rukiye Günseli YILDIRIM – Anabilim Dalı Başkanı Değerli öğrencilerimiz, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programlarımız, öğrencilerin erken çocukluk eğitimi ve sınıf eğitimi alanlarında kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Önceliğimiz, mesleğine bağlı, kendini geliştirmeye açık, yenilikçi, ülkemizde ve dünyada okul öncesi eğitim ve sınıf eğitimi ile ilgili güncel konuları bilimsel ve analitik biçimde değerlendirebilen, bu dönemdeki çocuklarla ve aileleriyle çalışmak için özgüveni ve motivasyonu yüksek bilim uzmanları yetiştirmektir. Ülkemizde ve dünyada git gide artan bir biçimde erken çocukluğa verilen değer ve bu dönemde verilen eğitimin niteliği önem kazanmaktadır. Derslerimiz, öğrencilerin sorgulama ve problem çözebilme becerilerini geliştirecek şekilde tasarlanmıştır. Programımızda erken çocukluk eğitimi ve sınıf eğitimi ile ilgili kuramlar ve kavramlara yönelik zorunlu ve seçmeli dersler bulunmaktadır. Yüksek lisans öğrencilerimize bireysel olarak ya da öğretim üyeleri ile birlikte araştırma yapmaları için fırsat tanımaktayız. Programımızda eğitim gören öğrencilerimizi kutlar, başarılar dilerim. Sevgi ve saygılarımla, Prof. Dr. R. Günseli YILDIRIM Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programlarımız 2002 yılından itibaren Türkiye’de erken çocukluk eğitimi ve ilköğretim alanlarında önde gelen programlar arasında yer almıştır. Programlarımız, öğrencilerin erken çocukluk eğitimi ve sınıf eğitimi alanlarında kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Önceliğimiz, mesleğine bağlı, kendini geliştirmeye açık, yenilikçi, ülkemizde ve dünyada okul öncesi eğitim ve sınıf eğitimi ile ilgili güncel konuları bilimsel ve analitik biçimde değerlendirebilen, bu dönemdeki çocuklarla ve aileleriyle çalışmak için özgüveni ve motivasyonu yüksek bilim uzmanları yetiştirmektir. Derslerimiz, öğrencilerin sorgulama ve problem çözebilme becerilerini geliştirecek şekilde tasarlanmıştır. Mezunlarımız, MEB’e bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında eğitimci, eğitim danışmanı, yönetici olarak istihdam edilebilmektedirler. Ayrıca Yükseköğretim kurumlarında istihdam edilebilmektedirler. Güçlü akademik kadromuz eğitim alanındaki yenilikleri ve uluslararası kriterleri takip ederek öğrencilerimize yüksek nitelikli bir eğitim sunmayı hedeflemektedir. Sevgi ve saygılarımla, Prof. Dr. R. Günseli YILDIRIM
Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı Prof.Dr. Raziye ÇAKICIOĞLU OBAN – Anabilim Dalı Başkanı Sevgili öğrenciler, Coğrafya, Sosyal Bilgiler, Tarih, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi olmak üzere 5 farklı bilim dalından oluşan Anabilim Dalı’mız, güçlü akademik kadrosuyla öğrencilerine alan bilgisi, teknolojik destek ve disiplinler arası etkileşimli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Anabilim Dalımız; Lisansüstü alanlarında öğrencilerimizi donanımlı bireyler olarak yetiştirmek; yenilikçi ve bilim alanının bu güne kadar ortaya koyduğu evrensel birikimler ile uluslararası düzeyde bir eğitim ve öğretim vermek; zamanın gereklerine uygun eğitim öğretim anlayışıyla hareket ederek bilimin nedensellik prensibini işleten, belli yöntemlerle bilimsel çalışmalar üretebilen,, bunları raporlayabilen yorumlayarak çözümler üretebilen; deneyimlerini, mesleki bilgi ve becerilerini gerek akademik yaşamlarında ve gerekse tolum yararına kullanabilen öğrenme ortamlarıyla sizleri geleceğe hazırlamaktadır. Prof. Dr. Raziye ÇAKICIOĞLU OBAN Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı Sevgili Gençler, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’mıza hoş geldiniz. Anabilim Dalımız, çok disiplinli haliyle, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş, dünyadaki bilimsel yöntem ve prensipleri de takip eden, yapıcı, sorunlara çözüm üreten, eleştirel düşünebilen, kültürüne ve değerlerine sahip çıkarak çağa ayak uydurabilen, geleceğe yönelik idealleri olan, iletişim becerilerine sahip, iletişim ve eğitim teknolojilerini kullanabilen, disiplinler arası ilişki kurabilen ve bunları farklı alanlara aktarabilen, eğitimde uluslararası alanlardaki çalışmaları alanına uygulayabilen, erasmus uluslararası programlarını aktif kullanabilen, edindiği deneyimlerle gerçek yaşamla bütünleşecek proje ve çözümler üretebilecek; ülke kalkınmasında severek sorumluluk alabilecek medeni cesarete ve yetkinliğe sahip sürdürülebilir eğitim anlayışını benimsemiş yapısıyla, araştırma üniversitesi kimliğine uygun bilimsel disiplinle öğrenci yetiştirmektedir. Sevgili gençler, sürdürülebilir yaşama katkıda bulunarak, kişilerarası ve toplumsal ilişkilerde yapıcı çözümler üretebileceğiniz, alandaki bilgi ve beceri birikimlerinizi gerçek yaşamda sorun çözebilecek nitelikli araştırma, yayın ve projeye dönüştürebileceğiniz Anabilim Dalı’mıza hoş geldiniz. Başarıya birlikte yürüyelim. Sevgiler. Prof. Dr. Raziye ÇAKICIOĞLU OBAN Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yüksek Lisans Prof.Dr. Fatma Feryal ÇUBUKÇU – Anabilim Dalı Başkanı Değerli Öğrencilerimiz, Günümüz toplumları, yoğun ve süratli bir dönüşümün içerisinden geçmektedirler, haberleşme, teknoloji ve bilgi transferi gibi alanlardaki hızlı devinim kendini dil öğretimi alanında da göstermektedir. Dille ilgili her türlü bölümden mezun olan ve Dokuz Eylül Üniversitesi ailesine katılan tüm öğrencilerimize hoşgeldiniz diliyoruz. Anabilim dalımız 6 profesör ve 1 doçentten oluşmaktadır. Programımız, Türk dili, uygulamalı dilbilim, dil öğretim yöntemleri, materyal hazırlama gibi derslerden oluşmaktadır. Yüksek lisans programı, toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders almayı gerektirmektedir. Programdaki zorunlu ve seçmeli derslerden bir yarıyıl için öğrenci iş yükü 30 AKTS, tezli yüksek lisans programının tamamlanabilmesi için gerekli toplam iş yükü 120 AKTS’dir. Yüksek lisans programımızda öğrencilerimizi ulusal ve evrensel değerlerle donanımlı, değişen dünyaya ayak uydurabilen, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, bilime ve toplumun refahına hizmet edebilen ve 21. yüzyıl becerileri ile yetişmiş öğretmenler/araştırmacılar/akademisyenler olarak yetiştirmeyi hedeflemekteyiz. Bu yüksek lisans sürecinde her zaman yanınızda kalıp, hayallerinizi gerçekleştirme yolunda sizlere destek olmaktan gurur duyacağız. Yeni aileniz ile yeni evinizde mutlu, başarılı ve sağlıklı bir eğitim yolculuğu dileriz. Prof.Dr. Fatma Feryal ÇUBUKÇU Anabilim Dalı Başkanı Değerli Adaylarımız, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi Programı yüksek lisans sınavlarına başvurduğunuz için teşekkür ederiz. Türk dilini yabancılara öğretmede gerekli 21.yüzyıl becerileri donanımını sağlamayı hedef edinen, eleştirel düşünebilen, bilim ve topluma hizmet etmeyi ön planda tutabilen, alanında özgün araştırma yapabilecek bilgi, beceri ve yetkinlik sahibi, etik değerlere bağlı, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, bilimsel çalışma yapmayı görev bilen, sahasında edindiği bilgi ve becerileri akademik hayatta ve diğer alanlarda etkin olarak kullanabilen bilim uzmanları yetiştirmeyi amaç edinen anabilim dalımız siz adaylarımıza yardımcı olabilmek maksadıyla okuma listesi hazırlamıştır. Bilim insanı adayı olarak sizi aramızda görebilmeyi umuyor ve yazılı ve sözlü bilim sınavlarında başarılar diliyoruz. Prof.Dr. Fatma Feryal ÇUBUKÇU Anabilim Dalı Başkanı Okuma Listesi Ahmed, A. A. & Fisekcioglu, A. K. (Editörler) (2019) Dil kullanıcısı bağlamında kuramdan uygulamaya Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. Ankara: Nobel De Saussure, F. (2001) Genel dilbilim dersleri. Ankara: Multilingual Demir, T. & Er, M. (Editörler) (2023) Kuramdan uygulamaya yabancılara Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel Demircan, Ö. (1975). Türkiye’de yabancı dil öğretimi üzerine bir kaynakça denemesi. Dil ve Edebiyat Dergisi (Dil Öğretimi Özel Sayısı), 31 (285), 242-266. Develi, H. vd. (Editörler) (2017). Uygulamalı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı 1. Cilt. İstanbul: Kesit Yayınları. Develi, H. vd. (Editörler) (2017). Uygulamalı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi el kitabı 2. Cilt. İstanbul: Kesit Yayınları. Durmuş, M.(2013). Yabancılara Türkçe öğretimi. Ankara: Grafiker Yayınları. Durmuş, M. ve Okur, A. (Editörler) (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi el kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. Richards, J & Rodgers, T. (2006) Approaches and methods in language teaching. Cambridge: CUP. Sarıçoban, A. (2015). Yabancılara Türkçe öğretimi metodolijisi. Ankara: Anı Yay. Saville-Troike, M (2006). Introducing second language acquisition. Cambridge: CUP. Şahin, A. (Editör) (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar, yaklaşımlar, etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi. Şahin, A. vd. (2012). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Toklu, O. (2015) Dilbilime giriş. Ankara: Nobel Yaylı, D. ve Bayyurt, Y. (Editörler) (2011). Yabancılara Türkçe öğretimi politika yöntem ve beceriler. Ankara: Anı Yayıncılık.
Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı Prof.Dr. Fatma Feryal ÇUBUKÇU – Anabilim Dalı Başkanı Değerli Öğrencilerimiz, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Lisansüstü programına hoş geldiniz. Anabilim dalımızı İngilizce Öğretmenliği ve Fransızca Öğretmenliği Bilim Dalları oluşturmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı ilk kez 1989 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü çatısı altında eğitime başlamıştır, 1995’ten bu yana ise Eğitim Bilimleri Enstitüsü çatısı altında Yüksek lisans ve Doktora derecesi vermektedir. Öğretim elemanı kadromuzda 4 profesör, 2 doçent, 2 doktor öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Fransızca Öğretmenliği Bilim Dalı ilk kez 1990-1991 akademik yılında eğitime başlamıştır. Bünyesinde 1 profesör, 1 doçent, 1 doktor öğretim üyesi, ve 1 araştırma görevlisi yer almaktadır. Yüksek lisans programı, toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders almayı gerektirmekte, zorunlu ve seçmeli derslerden bir yarıyıl için öğrenci iş yükü 30 AKTS olup, tezli yüksek lisans programının tamamlanabilmesi için gerekli toplam iş yükü 120 AKTS’dir. Doktora programı, öğretim planlarında belirtilen ders gruplarından alınmak suretiyle en az 21 yerel krediden az olmamak üzere en az yedi adet ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alanı ve tez çalışmasından oluşmakta, bir yarıyıl için öğrenci iş yükü 30 AKTS’dir Doktora programının tamamlanabilmesi için gerekli toplam iş yükü ise 240 AKTS’dir. Öğrencilerimizi ulusal ve evrensel değerlerle donanımlı, değişen dünyaya ayak uydurabilen, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, bilime ve toplumun refahına hizmet edebilen ve 21. yüzyıl becerileri ile yetişmiş öğretmenler/araştırmacılar/akademisyenler olarak yetiştirmeyi hedeflemekteyiz. Bu süreçte her zaman yanınızda olup, hayallerinizi gerçekleştirme yolunda sizlere destek olacağız. Yeni aileniz ile yeni evinizde mutlu, başarılı ve sağlıklı bir eğitim yolculuğu dileriz. Prof.Dr. Fatma Feryal ÇUBUKÇU Anabilim Dalı Başkanı Değerli Adaylarımız, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisansüstü eğitim yapmayı seçtiğiniz ve sınavlara başvuruda bulunduğunuz için teşekkür ediyoruz. İngilizce Öğretmenliği ve Fransızca Öğretmenliği Bilim Dallarından oluşan anabilim dalımızda öğrencilerimizi ulusal ve evrensel değerlerle donanımlı, 21.yüzyıl öğretmen niteliklerini taşıyan, sorgulayan, yaratıcı ve eleştirel düşünen, bilime ve toplumun refahına hizmet edebilen, alanında özgün araştırma yapabilecek bilgi, beceri ve yetkinlik sahibi, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, sahasında edindiği bilgi ve becerileri akademik hayatta ve diğer alanlarda etkin olarak kullanabilen öğretmenler/araştırmacılar/akademisyenler olarak yetiştirmeyi hedeflemekteyiz. Bu amaçla yazılı ve sözlü bilim dalı sınavlarınızda yardımcı olabilmek maksadıyla okuma listesi hazırlamış bulunmaktayız. Sınavlarınızda kolaylıklar dileriz. Prof.Dr. Fatma Feryal ÇUBUKÇU Anabilim Dalı Başkanı İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı Okuma Listesi Creswell, J.W. (2013) Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: Sage. Ellis, R. (1985) Understanding second language acquisition. Oxford: OUP Fulcher, G. & Harding,L. (2022) The Routledge handbook of language testing. London: Routledge. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Essex: Longman, Long, M. & Doughty, C. (2010) The handbook of language teaching. London: Blackwell. Nunan, D. (1991) Language teaching methodology. London: Prentice Hall. Nunan, D. (2010) Task-based language teaching. Cambridge: CUP. Nunan, D. (2010) Language and culture. London: Routledge. Richards, J & Rodgers, T. (2006) Approaches and methods in language teaching. Cambridge: CUP. Saville-Troike, M (2006). Introducing second language acquisition. Cambridge: CUP. Mitchell, R. Myles, F. & Marsden, E. (2013) Second language learning theories. London: Routledge Thornbury, S. (2004) How to teach grammar. Essex: Longman. Thornbury, S. (2004) How to teach speaking. Essex: Longman. Thornbury, S. (2004) How to teach vocabulary. Essex: Longman. Wilson, J.J. (2004) How to teach listening. Essex: Longman. Yule, G. (2010) The study of language. Cambridge: CUP. Fransızca Öğretmenliği Bilim Dalı Okuma Listesi Arabyan, M. (2000). Lire l’image, Paris: L’Harmattan Besse, H. (2012). Méthodes et pratique des manuels de langue, Mayenne: Crédif. Compte, C. (1993) La vidéo en classe de langue, Paris : Hachette De Saussure, F. (1967) : Cours de linguistique générale.Paris : Payot & Rivages. Greimas, A.J. (1966). Sémantique structurale, Paris: Larousse. Greimas, A. J. (1984). Sémiotique figurative et sémiotique plastique, Paris: L’institut national de la langue française. Metz, C. (1971). Langage et cinéma, Paris: Larousse. Metz, C. (1976). Essais sur la signification au cinéma, Paris: Klincksieck. Metz, C. (1977). Le signifiant imaginaire, Paris: U.G.E. Peytard, J. & Moirand, S. (1992). Discours et enseignement du français. Paris : Hachette. Puren, C. (1991) : Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues. Paris: CLE Viallon, V. (2002). Images et apprentissages, Paris: L’Harmattan.